X

تبلیغات اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور

هر اپلیکیشن بعد از پیاده سازی و اجرا باید به دست استفاده کنندگان برسد. تمام اموری که به ترغیب کاربران به استفاده یک اپلیکیشن مورد استفاده قرار می گیرد را مارکتینگ می گوییم. از آنجایی که بستر اپلیکیشن ها در فضای گوشی های هوشمند و فضای دیجیتال است، بیشتر از دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغات اپلیکیشن ها استفاده می شود.

اما آیا هر روش دیجیتال مارکتینگی برای تبلیغات اپلیکیشن مناسب است؟

بهترین راهکار تبلیغات اپلیکیشن

راه‌ها و روش‌های مختلفی برای تبلیغات یک اپلیکیشن وجود دارد که از جمله پرکاربردترین آنها به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • تبلیغات گوگل پلی و اپ استور
  • نصب تضمینی با استفاده از سایر اپلیکیشن ها
  • تبلیغات کلیکی با استفاده از صفحه فرود یا لندینگ پیج خاص
  • برندسازی
  • ASO
  • تبلیغات شبکه های اجتماعی
  • سایر روش ها

در این مطلب قصد داریم در مورد تبلیغات اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور بیشتر توضیح دهیم.

گوگل پلی بزرگترین و اصلی ترین مارکت اپلیکیشن های اندرویدی است. در واقع همه گوشی های اندرویدی از این مارکت بهره می برند و از اصلی ترین اپلیکیشن های پیش فرض هر گوشی این مارکت است. این مارکت درضمن امن‌ترین و بهترین محل برای پیدا کردن انواع اپلیکیشن ها و برنامه های جانبی هر گوشی است که توسط خود شرکت گوگل ارائه شده است. تقریبا می توان با قاطعیت گفت هر اپلیکیشن برای پیشرفت و اعتماد سازی باید در این مارکت حضور داشته باشد.

در نتیجه برای تبلیغات یک اپلیکیشن اندرویدی به جرأت می توان از گوگل پلی به عنوان بهترین محل تبلیغات یک اپلیکیشن نام برد. تنها کافیست مقدمات لازم برای این تبلیغات را فراهم کنید تا اپلیکیشن شما بسته به نیاز کاربران در فضاهای تحت کنترل گوگل و گوگل پلی نمایش داده شود.

تبلیغات در گوگل پلی تنها برای اپلیکیشن هایی است که در همین مارکت منتشر شده اند و زمانی که شما یک اپلیکیشن تولید و منتشر می کنید باید در اولین قدم در این مارکت منتشر کنید.

مزایای تبلیغات اپلیکیشن در گوگل پلی

  • نمایش تبلیغ اپلیکیشن شما در بالاترین قسمت لیست اپلیکیشن ها
  • امکان تبلیغ نسخه های iOS یک اپلیکیشن در کنار نسخه های اندروید برای آیفون در اپ استور
  • بهینه سازی تبلیغات بر اساس موضوع و علایق کاربران به صورت هوشمند توسط خود گوگل
  • تعریف کمپین تبلیغاتی برای کاربرانی که احتمال بیشتری برای انجام خرید، ثبت نام و غیره دارند.
  • تعریف کمپین های CPI (پرداخت بر اساس نصب انجام شده)
  • بهینه سازی تبلیغات بر اساس مکان و موقعیت جغرافیایی با توجه به دیتابیس گوگل
  • امکان هدف قراردادن افرادی که از اپلیکیشن ها یا سایت های خاصی استفاده می کنند.
  • اتصال به شمارنده های جانبی هر اپلیکیشن (برای تعریف یک اکشن خاص)
  • امکان تعریف بلک لیست / واتلیست
  • قابلیت مشاهده محل های نمایش تبلیغات و بهینه سازی بر اساس اکشن به صورت دستی
  • امکان استفاده از سایر مکان های تبلیغاتی در دسترس گوگل مانند: یوتیوب، سایت ها، اپلیکیشن ها و جستجوها
  • مقرون به صرفه و اقتصادی با توجه به نوع پرداخت CPI و CPA
  • تعیین سقف بودجه ای روزانه، کلی و پیشنهاد قیمت نصب از سمت تبلیغ دهنده
  • قابلیت استفاده از فایل های مختلف به صورت عکس، ویدیو، نوشته و HTML5

 

معایب تبلیغات اپلیکیشن در گوگل پلی

مانند هر روش تبلیغاتی این روال تبلیغاتی با وجود مزایای خاص و عالی خود، معایبی هم دارد که در زیر بیشتر بررسی می کنیم:

  • پرداخت به صورت دلاری است
    • با وجود به صرفه بودن تبلیغات در این روش در حال حاضر در صورت جهش قیمت دلار ممکن است این صرفه اقتصادی از بین برود
  • اپلیکیشن حتما باید گوگل پلی در حال انتشار باشد.
  • نیاز به اتصال به Firebase یا شمارنده های مطرح بین المللی مانند adjust برای بهینه سازی های حرفه ای

 

خلاصه تبلیغات یک اپلیکیشن در گوگل پلی برای یک هفته

 

تبلیغات اپلیکیشن را جدی بگیرید

تبلیغات دیجیتال مارکتینگ در اکثر مواقع به نفع یک کسب و کار است و نیازهای مالی و برندینگ اپلیکیشن ها، سایت ها و خدمات را به بهترین شکل ممکن برطرف می کند. اما باید دقت لازم در این زمینه را داشت که این تبلیغات و کلا امور دیجیتال مارکتینگ به درستی و توسط شرکت های معتبر انجام شود. چراکه عدم اطلاع کافی از روال های مختلف امور تبلیغاتی ویا تبلیغات نادرست در مکان های نامناسب می تواند خسارت ها و افت های شدیدی در هر قسمتی از پروسه دیجیتال مارکتینگ شما ایجاد کند.

برای مثال تصور کنید: تبلیغات اپلیکیشن شما در گوگل پلی ( که همه چیز توسط خود گوگل به دقت بررسی و بازبینی می شود) اجرا می شود.  آژانس تبلیغاتی شما به اشتباه از بهینه سازی های نادرست برای اپلیکیشن شما استفاده می‌کند. کاربران اشتباهی به اپلیکیشن شما کشیده می شوند. نظرات متناقض و نادرستی زیر اپلیکیشن شما در گوگل پلی درج می شود. نمره یا Rate اپلیکیشن شما کاسته می شود. که این امر باعث عدم نمایش یا پایین تر نمایش دادن اپلیکیشن شما در لیست جستجو ها می شود و یا در حالت دیگر اعتماد کاربران را از دست می دهد. ضمن اینکه تنظیمات و تعاریف تبلیغات در نتیجه گیری کمپین های بعدی نیز به شدت موثر است و در صورتی که تنظیمات نامناسبی برای تبلیغات شما انجام شود گوگل در سیستم هوشمند بهینه سازی خود دچار مشکل می شود. همه این موارد در کنار هزینه بالاتر احتمالا بازدهی مناسبی هم دریافت نمی کنید.

پس حتما قبل از هرچیزی سابقه فعالیت آژانس تبلیغاتی خود را در این زمینه بررسی کنید و یا از ما در مورد آن سوال کنید تا رایگان تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید:

مشاوره رایگان بگیرید

سایر روش های تبلیغاتی برای اپلیکیشن ها

روش های دیگری نیز برای نصب و تبلیغات یک اپلیکیشن وجود دارد. روشهایی مانند نصب تضمینی یا استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات اپلیکیشن ها. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما شما به عنوان یک کاربر تلفن هوشمند ترجیح می دهید تبلیغ اپلیکشنی متناسب با سلایق و روند کاری خود در زمانی که به دنبال یک اپلیکیشن خاص می گردید نمایش داده شود (تبلیغات در نتیجه جستجوی یک اپلیکیشن) یا به صورت تصادفی وقتی با تلفن همراه خود کار می کنید متوجه شوید که نمی دانید چه زمانی یک اپلیکیشن در گوشی شما نصب شده است؟

بله درست است. روش هایی وجود دارد که اپلیکیشن شما تقریبا به راحتی و بدون اجازه کاربر می تواند در گوشی کاربران نصب شود. ولی این نصب هیچ وقت باعث بالا رفتن کاربران فعال درون اپلیکیشن شما نمی شود. چه بسا به دلیل حذف غیر قانونی توسط گوگل از گوشی ها به صورت خودکار حذف شود (مانند اتفاقی که چندی پیش برای اپلیکیشن های مشابه تلگرام یا به اصطلاح پوسته های تلگرام افتاد و همگی به صورت خودکار توسط گوگل حذف شدند)

پس می توان نتیجه گرفت که بهترین روش و موثرترین و حتی ارزان ترین روش تبلیغاتی همچنان تبلیغات از طریق خود گوگل و فضاهای گوگلی است.

 

تبلیغات اپلیکیشن شما در گوگل پلی و ورود کاربران فعال ( نه فقط نصب ) و استفاده از اپلیکیشن شما تنها 1 روز زمان نیاز دارد. پس تا هنوز رقبای شما از امکانات خاص این نوع تبلیغات برای خود استفاده نکرده اند دست به کار شوید و کمپین های تبلیغاتی خودتون رو بسازید. تیم تبلیغاتی دانا در این زمینه می تواند کمک های زیادی به شما کند.

اگر تازه اپلیکیشن خود را تهیه کرده اید و هنوز در گوگل پلی منتشر نکرده اید برای راهنمایی روال انجام این کار با ما در تماس باشید

مشاوره رایگان بگیرید

 

و یا برای شروع کمپین تبلیغاتی خود اطلاعات خود را وارد کنید تا هماهنگی لازم انجام شود:

 

تبلیغات
All Rights Reservedنمایش نسخه اصلی سایت