X

بهترین راه تبلیغات اپلیکیشن چیست؟

این روزها استفاده از تلفن های هوشمند و اپلیکیشن ها در زمینه های مختلف سبک زندگی تقریبا همه ما شده است. مطمئناً کسی را نمی توانید به راحتی پیدا کنید که از اپلیکیشن های مختلف استفاده ای نداشته باشد. تبلیغات اپلیکیشن مهمترین روش برای شناساندن اپلیکیشن ها به کاربران است.

اپلیکیشن یا به صورت اختصار اپ یک نرم افزار برای تلفن های هوشمند است که امکانات و خدمات خاصی را به کاربر ارائه می دهد. این اپلیکیشن ها می تواند به صورت یک اپ ساده مانند اپلیکیشن بررسی وضعیت آب و هوا باشد و یا یک اپلیکیشن حرفه ای و اصطلاحا سوپر اپ که خدمات چندین اپلیکیشن حرفه ای را در خود جای داده است.

قبل از شروع تبلیغات اپلیکیشن باید بدانید

انواع مختلف و نوع اپلیکیشن ها برای استفاده کاربران وجود دارد. فارغ از نوع برنامه نویسی و پیاده سازی این اپلیکیشن ها که تاثیر خاصی روی نوع تبلیغات ندارد، ماهیت و محتوای اپلیکیشن مهمترین عامل برای تبلیغات است.

مطمئنا تبلیغات اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی با اپلیکیشن بازی کاملا متفاوت است.

برای تبلیغات یک بازی باید به گونه ای رفتار شود که مخاطبان مخصوص این نوع اپلیکیشن که احتمالا قشر جوان و نوجوان است مورد مخاطب قرار گیرند. یا به عبارت دیگر این مخاطبان هدف نهایی تبلیغات باشند. البته این که همه مخاطبان یک اپلیکیشن بازی از جوانان و نوجوانان هستند کاملا اشتباه است و به این راحتی در مورد مشتریان بالفعل یک اپلیکیشن نمی توان نظر داد.

یک اپلیکیشن مانند یک محصول شرایط ورود به بازار و روال آماده سازی برای فروش و یا ارائه به عموم را دارد. این مهمترین قسمت یک تبلیغات اپلیکیشن است که معمولا فراموش می شود.

به هیچ وجه نباید یک اپلیکیشن با دیدگاه های شخصی پیاده سازی و بعد در مورد نوع مارکتینگ یا تبلیغات آن بررسی انجام شود. در واقع مارکتینگ یک اپلیکیشن از زمان تصمیم برای پیاده سازی ایده یک اپلیکیشن شروع می شود و تا زمان موفقیت آن ادامه دارد. یک اپلیکیشن با توجه به نوع محتوای ارائه شده باید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند که این امر از ابتدای پیاده سازی اپلیکیشن باید مد نظر قرارگرفته باشد.

 

تبلیغات اپلیکیشن در مارکت ها

تقریبا تمام کسانی که یک اپلیکیشن را روی گوشی های خود نصب کرده باشند از حداقل یک نوع مارکت اپلیکیشن با توجه به نوع گوشی خود استفاده کرده اند. مارکت یا اپ استور ها فضای امنی هستند که کاربران بدون نگرانی از امنیت و مشکلات یک اپلیکیشن از آن فضا برای نصب اپ ها استفاده کنند.

در حال حاضر معروفترین مارکت ها برای گوشی های اندرویدی “گوگل پلی” و برای گوشی های اپل “اپ استور” است. که هر کدام اپلیکیشن های مخصوص پلتفرم های خود را ارائه می دهند. برای نمونه ساده تر و ایرانی می توان مارکت اندرویدی کافه بازار که بیشتر با نام بازار شناخته می شود را نام برد.

تبلیغات اپلیکیشن ها در این مارکت ها روش ها و ویژگی های مختلفی دارند:

  • تبلیغات با استفاده از تبلیغ در گوگل پلی (بخوانید: تبلیغات اپلیکیشن در گوگل پلی و اپ استور )
  • ارجاع کاربران به صفحه اختصاصی هر اپ در هر مارکت
  • استفاده از امکانات هر مارکت برای تبلیغات اپلیکیشن های خود
  • ترغیب کاربران در فضای خارج از مارکت و هدایت به نصب در مارکت های اصلی

از نظر اصولی اپلیکیشن ها تنها در مارکت ها باید تبلیغ و نصب شوند. این کار به امنیت و شرایط استفاده از اپلیکیشن هم کمک می کند. به همین دلیل تمامی راههای تبلیغ و نصب اپلیکیشن ها از طریق مارکت ها روش های تمیز و اصولی برای تبلیغ اپلیکیشن است.

مهم نیست شما از طرق مختلف کاربر را به صفحه اختصاصی خود در مارکت ها هدایت کنید تا در صورت علاقه اپلیکیشن شما را نصب کند و یا از امکانات تبلیغاتی مارکت ها برای تبلیغات اپلیکیشن خود استفاده کنید. کاربر با توجه به نیاز و خود خواسته اپلیکیشن شما را نصب می کند. و این مهمترین عامل برای بهتر شدن اپلیکیشن شماست.

روش نمایش تبلیغات گوگل پلی برای اپلیکیشن ها

تبلیغات اپلیکیشن به صورت مستقیم یا اجباری

روش های مختلفی برای نصب اپلیکیشن وجود دارد. جدای روش های معمولی که پیش‌نیازهای خود را داراست (بنرهای گرافیکی، علم مارکتینگ، تجربه کمپین های تبلیغاتی مشابه، تنظیمات کمپین ها در پلتفرم های مختلف و غیره ) روش های دیگری نیز وجود دارد که هم سرعت بالاتری دارند و هم هزینه تمام شده کمتری دارند. اما بازدهی آنها در بعضی از روش ها قابل مقایسه با روال عادی تبلیغات اپلیکیشن در مارکت ها نیست.

نصب اجباری اپلیکیشن

در این روش، یک اپلیکیشن مادر و پر نصب فایل نصبی اپلیکیشن شما را به صورت خودکار در گوشی کاربران نصب می کند. (دلیل نصب بعضی از اپلیکیشن ها که شما نصب نکردید ولی در گوشی ظاهر می شوند). در این روش هرچقدر فایل نصبی اپلیکیشن شما بیشتر باشد امکان راحتی نصب کمتر می شود و در واقع هزینه نصب شما بیشتر می شود.

کاربران به دلیل اینکه خود اقدام به نصب اپلیکیشن نکرده اند ممکن است اصلا از اپلیکیشن شما استفاده نکنند ! میزان کاربران فعال و ثابت اپلیکیشن شما در این روش به شدت کمتر از روش تبلیغاتی اصولی در گوگل پلی است.

روش استفاده از ارجاع خودکار کاربر به فایل نصبی

در این روش کاربران به روش های مختلف به صورت اجباری به فایل مورد نظر نصبی ارجاع داده می شوند. بعد از دانلود کاربر می تواند به صورت اختیاری اپلیکیشن را نصب کند و یا در بعضی از مواقع از طریق یک اپلیکیشن پرنصب دیگر فایل دانلود شده به صورت خودکار برای نصب اجرا می شود.

برای مثال کاربر در حال وبگردی در یک سایت است که با کلیک روی یک لینک یا صفحه فایل به صورت خودکار شروع به دانلود می کند. البته در 80 تا 90 درصد مواقع کاربرهای عادی متوجه دانلود فایل نمی شوند (چون خود اقدام به دانلود نکرده اند) و فایل تنها دانلود می شود و به نصب منجرب نمی شود.

این روش که خطر کمتری نسبت به نصب اجباری دارد و کاملا اجباری نیست می تواند گزینه بهتری برای افرادی که در مارکت ها اپلیکیشن ندارند باشد.

کاربران این روش تبلیغات اپلیکیشن نسبت به سایر روش‌های مناسب و اصولی تبلیغاتی ضعیف تر هستند و در واقع کاربر فعال این نوع تبلیغات به شدت کمتر است.

 

استفاده از پلتفرم های تبلیغاتی

شرکت های تبلیغاتی زیادی هستند که با استفاده از آنها می توان تبلیغات اپلیکیشن را انجام داد. این شرکت ها با استفاده از اپلیکیشن های پر نصب و تبلیغات در این نوع اپلیکیشن ها نصب اپلیکیشن شما را زیاد می کنند.

این روش تبلیغاتی هر چند که نسبت به دو روش قبلی یعنی مستقیم و یا اجباری بهتر است و کاربران با تبلیغات و دلخواه اپ شما را نصب کرده اند. ولی نکات منفی دارد که در ادامه ذکر می شود:

  • در این نوع تبلیغات اپلیکیشن در صورتی که از فضای یک مارکت استفاده کنید هزینه بالاتری نسبت به تبلیغات گوگلی برای نصب اپلیکیشن پرداخت کرده اید.
  • تبلیغات با این روش ظرفیت محدود سورس های شرکت مذکور را داراست. به این معنی که بعد از مدتی سقف تبلیغات در سورس های در دسترس شرکت به اتمام می رسد و شما باید نسبت به کمپین های جدید و یا تبلیغات جدید اقدام کنید.
  • امکان بهینه سازی اختصاصی و حرفه ای تنها در صورت امکان مهیا ست. اما در تبلیغات گوگلی پلی شما می توانید با اتصال بخش فنی اپلیکیشن خود به سامانه یا پلتفرم گوگل پلی از بهترین شرایط تبلیغات بهره مند شوید.
  • فضاهای تبلیغاتی در دسترس گوگل (حتی فارسی) قابل مقایسه با سورس های شرکت های اجرا کننده تبلیغات اپلیکیشن نیست.

 

نتیجه گیری بهترین روش تبلیغات اپلیکیشن

با توجه به بررسی اجمالی برای روش های معمول تبلیغات اپلیکیشن که مطالعه کردید می توان به این نتیجه رسید که تبلیغات از طریق مارکت ها و بویژه تبلیغات اپلیکیشن از طریق گوگل پلی برای اندرویدی ها و حتی آیفون ها بهترین روش برای تبلیغات است.

مهمترین نکات تبلیغات اپلیکیشن در گوگل پلی:

  • بهینه سازی حرفه ای با استفاده از هوش مصنوعی گوگل نسبت به رفتار کاربران نسبت به تبلیغات انجام شده
  • امکان بهینه سازی قیمتی هر نصب با توجه به میزان مورد نیاز نصب (با هزینه بیشتر ظرفیت نصب روزانه بیشتر می شود)
  • فیلتر موقعیت مکانی و زمانی برای نصب و تبلیغات اپلیکیشن در موقعیت مکانی و یا زمانی خاص
  • در صورت اتصال فنی با Firebase و یا ترکرهای تایید شده، بهینه سازی برای نصب بیشتر و یا کاربران بهتر امکان پذیر می شود. (برای توضیحات بیشتر در این مورد با ما تماس بگیرید)
  • ایجاد لیست سیاه و یا سفید برای نمایش تبلیغات اپلیکیشن در هر قسمت تبلیغاتی با امکان انتخاب تک به تک اپلیکیشن ها و سایت ها
  • نمایش تبلیغات اپلیکیشن ( با توجه به فایل ها و بنرهای موجود) در تمامی فضاهای تبلیغاتی مناسب موبایل با توجه به اپلیکیشن (سایر اپ ها، یوتیوب، وب سایت ها، قسمت جستجوی گوگل پلی و … )
  • پشتیبانی از هر نوع فایل تبلیغاتی برای نمایش ( تصویر، ویدیو، فایل HTML5، نوشته )

 

با توجه به نکات ذکر شده و بررسی های انجام شده فوق جای هیچ تردیدی برای انتخاب تبلیغات اپلیکیشن در گوگل پلی نیست و همین امروز نسبت به شروع کمپین تبلیغاتی خود اقدام کنید.

برای این کار کافیست فرم زیر را تکمیل کنید تا مشاوران برای ارائه اطلاعات مورد نیاز شما با شما تماس بگیرند و یا با ما در تماس باشید

 

وبلاگ
All Rights Reservedنمایش نسخه اصلی سایت