X

چرا خرید پیج اینستاگرام روش مناسبی نیست؟

با توجه به روند رو به رشد شبکه های اجتماهی و فعالیت روزانه افراد جامعه در این شبکه های اجتماعی موجب شده که صنعت و بیزینس های خاصی هم در کنار این شبکه های اجتماعی شکل بگیرد. از جمله این کسب و کارهای جدید خرید و فروش پیج های اینستاگرام است.

یک پیج اینستاگرام با تمام ترفندهای درست و نادرست فالوورهای مختلفی جذب (یا ثبت: فالوور فیک یا قلابی) می کند. زمانی که به میزان خاصی از تعداد فالوور رسید. مدیر یا ادمین این پیج اینستاگرام درخواست فروش این پیج را قرار می دهد. متاسفانه افرادی هم هستند که با عدم اطلاعات مارکتینگ کافی در این زمینه به خرید این پیج ها افدام می کنند. تقریبا می توان گفت 99% تمامی این پیج ها برای کسب و کار جدید خود مفید نیستند و باعث ضررهای بعدی می شوند.

در این مطلب سعی داریم دلایل فنی و استراتژیک خرید یک پیج اینستاگرامی را بررسی کنیم.

خرید پیج اینستاگرام و صرفه اقتصادی

در نگاه اول و بررسی قیمت ها و شرایط واگذاری این فکر در ذهن همه به وجود می آید که شرایط ایده آل برای رسیدن به یک کسب و کار پر سود و یک شبه است. اما این طرز فکر کاملا اشتباه است. ضمن اینکه فعالیت در دنیای دیجیتال مگر از راه های خلاف و نادرست به هیچ وجه شرایط کسب درآمد یک شبه را فراهم نمی کند.

هیچ تضمینی حتی با گفته فروشنده و مدارک ارائه شده فنی دال بر واقعی بودن فالوورهای یک پیج اینستاگرامی نیست. در واقع شما تنها بر مبنی توضیحات فروشنده در حال خرید یک پیج هستید.

درست است که میزان لایک و کامنت یک پیج به صورت استاندارد نمایش دهنده میزان بازخورد و اصطلاحا انگیجمنت (Engagement) یک پیج است. هرچقدر این میزان بالاتر باشد کیفیت پیج بهتر است. اما یک سوال ساده:

اگر لایک و کامنت زیر پست ها نیز به صورت فیک و تقلبی باشد چی ؟

درست است. در حال حاضر تمامی اکشن های اینستاگرام قابل پیاده سازی و تقلب (فیک) در آنها امکان پذیر است. به این معنی که یک ادمین به راحتی می تواند برای پیج اینستاگرامی ( یا حتی یک پست ) لایک، کامنت و ویوو خریداری کند.

قسمتی از قیمت‌های ارائه شده برای لایک، فالوور و… اینستاگرام

هزینه های زیادی که همگی بر مبنای تعداد فالوور یک پیج از خریدار گرفته میشود می تواند تنها یک روش نادرست برای کسب درآمد ساده از خریدار ساده باشد.

قیمت های ارائه یک پیج حتی جنبه اقتصادی هم ندارند. شما می توانید با تبلیغات مناسب و استراتژی تولید محتوا به راحتی و حتی با هزینه کمتر به میزان فالوور دلخواه خود برسید. ( در مورد تولید محتوا بیشتر بدانید: چرا باید تولید محتوا داشته باشیم؟ )

بررسی یک نمونه تبلیغات برای کسب فالوور:

  1. یک پیج کسب و کار ( شکلات و کیک ) برای دریافت فالوور یک مسابقه ساده راه اندازی کرد.
  2. برای اطلاع رسانی جایزه و مسابقه در یک پیج اینفلوئنسر معروف تبلیغ داد ( محمدامین کریم پور)
  3. در عرض 1 روز به ازای هر بار تبلیغ حدود 20کا ( 20هزار فالوور) به صفحه مورد نظر اضافه شد. (در زمان مورد نظر هزینه تبلیغ: 2میلیون تومان بود)

از نظر قیمتی شاید اختلاف با نوع خرید فالوور داشته باشد ولی تصور کنید فالوورهایی که به دلیلی وارد پیج می شوند چقدر می تواند مفید باشد تا فالوورهایی که به صورت اجباری و یا روش های خاص دیگر وارد پیج شده باشند.

 

معایب خرید پیج اینستاگرام از نظر فنی

غیر از موارد استراتژیک برای خرید یک پیج اینستاگرام می توان دلایل منفی خرید پیج را نیز بررسی کرد. الگوریتم اینستاگرام به صورتی است که اگر شما یکی از امور تغییرات اصلی پیج را انجام دهید تا مدتی برای بررسی روال کاری شما از نمایش مداوم و یا خاص محتوای شما به عموم می کاهد.

به این معنی که اگر شما مثلا آیدی پیج خود را عوض کنید برای بررسی روال تغییرات پیج شما تا مدتی محتوای شما را نه به صورت اکسپلور نه به صورت عادی به صورت قبل نمایش نمی دهد تا روال بازخورد کاربران به محتوای شما با نام جدید را بررسی کند.

این بررسی ها تنها با تعویض نام و آیدی پیج نیست. و می توان از این موارد برای این وضوع که اصطلاحا به Shadow banning هم شناخته می شود نام برد:

  1. تغییر نام کاربری یا آیدی پیج اینستاگرام
  2. محتواهای قرارداده شده به صورت کلی تغییر کند
  3. ایمیل و اطلاعات تماسی اصلی تغییر کند
  4. گزارش محتوای نامناسب از سمت کاربران
  5. استفاده از هشتگ غیرمرتبط با محتوای ارائه شده

 

خرید پیج اینستاگرام از نظر امنیتی

هیچ شکی وجود ندارد که زمانی که شما ایجاد کننده یک پیج یا اکانت نباشید امکان دسترسی های خاص در زمان بروز مشکلات را هم نخواهید داشت. در زمان خرید یک پیج اینستاگرامی اطلاعات اکانت به شما تحویل داده می شود و شما می توانید به راحتی اقدام به تعویض اطلاعات کنید ( ایمیل و پسورد ) و حتی می توانید ورود 2 مرحله ای را هم اکتیو کنید تا امنیت بیشتری داشته باشید.

اما مشکل اینجاست که در زمانی که مشکلی برای اکانت شما ایجاد شود و شما نیازمند ارتباط با اینستاگرام باشید. ایجاد کننده اکانت باید با اینستاگرام مکاتبه کند و لینک کردن ایمیل جدید عوض شده به جای ایمیل قبلی ضمن سختی ها و دردسرهای فراوان ممکن است فابل اجرا هم نباشد.

در بسیاری از مواقع شرکت اینستاگرام برای جلوگیری از این مدل سوء استفاده ها فقط با همان ایمیل ایجاد کننده اکانت مکاتبه می کند و ایمیل های جدید را ملاک قرار نمی دهد. لازم به ذکر است که هر ایمیل ارسالی به اینستاگرام تقریبا حدود 3-4 روز کاری برای پاسخ دهی زمان نیاز دارد.

مشکلاتی که ممکن است برای پیج شما ایجاد شود که نیازمند مکاتبه با اینستاگرام است:

  • هک شدن اکانت اینستاگرام
  • بلاک شدن پیج اینستاگرام
  • ایجاد محتوای مجرمانه از نظر قوانین اینستاگرام
  • عدم رعایت قوانین کپی رایت عمومی
  • شکایت شرکت و یا فردی مبنی بر استفاده تجاری از نام یا برند مورد نظر
  • و نمونه های مشابه

 

خلاصه خرید پیج اینستاگرام به روایت تجربی

خرید یک پیج شاید این مزیت را در ذهن ایجاد کند که در مدت زمان خیلی کم شما صاحب یک پیج اینستاگرامی خوب یا مناسب خود شده اید. اما واقعیت امر و مزیت این نیست. در واقع این مزیتی است که شما در ذهن خود ایجاد کرده اید.

معایب خرید پیج اینستاگرامی را در بالا به صورت کامل توضیح دادیم ولی باید بدانید که با خرید یک پیج اینستاگرامی به صورت عمومی و قالبا یک پیج را خریده اید که میزان بازخورد یا انگیمنت ریت آن بسیار پایین تر از میزان عادی است. به زبان ساده تر وقتی شما یک پیج با حدود 100کا فالوور خریداری می کنید به صورت عادی برای هر پست باید چیزی حدود 20هزار لایک و کامنت داشته باشید یعنی حدود 20% ( البته این یک عدد ایده آل است ) ولی این در حالی است وقتی پیج هایی که برای فروش موجود هستند را بررسی می کنید می بینید که پست ها تنها 0.5% و یا حتی کمتر انگیج منت دارند.

برای بررسی میزان انگیج منت (میزان بازخورد یک صفحه اینستاگرامی) یک پیج می توانید به این آدرس مراجعه کنید: 

https://www.hashatory.com/influencer-engagement-calculator/

در صورتی که اطلاعات فوق برای شما مفید بود و یا نیاز دارید که اطلاعات بیشتری در این مورد و یا سایر زمینه های شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. فرم زیر را تکمیل کنید تا برای شما ارسال شود.

 

دسته بندی‌ها: راهکارهاوبلاگ
All Rights Reservedنمایش نسخه اصلی سایت