X

چرا باید تولید محتوا داشته باشیم؟

در مورد محتوا بیشتر بدانید

به هر نوع اطلاعات یا خدمات دیداری، شنیداری، نوشتاری و… محتوا گفته می شود. تولید محتوا یکی از مهمترین و اصلی ترین ابزار برای ایجاد انگیزه و جذب کاربر به خدمات یک کسب و کار طلقی می شود. تولید محتوا اصلی ترین ابزار بازاریابی محتوایی یا Content Marketing است. با تولید محتوا و روش های خاص بازاریابی این محتواها می توان هر آنچه یک کسب و کار یا حتی یک شخص نیاز دارد را کسب کرد. چطور ؟

 

تولید محتوا به زبان ساده

شما محتوا تولید می کنید و کاربر برای دسترسی به محتوای شما هزینه پرداخت می کند. این هزینه گاهی به صورت مستقیم و گاهی به صورت غیرمستقیم است. به فضای سوشال فکر کنید. یک صفحه اینستاگرامی باید تولید محتوا داشته باشد تا کاربران بیشتری را جذب کند. هرچقدر این مطالب یا تصاویر خاص تر و مخصوص آن صفحه باشد کاربران با علاقه بیشتری از آن استفاده می کنند. درست است که محتوا به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است، ولی در نظر داشته باشید که با تولید این محتوا صفحه اینستاگرام بازدید بیشتری خواهد داشت و هر چقدر این بازدید بیشتر باشد مخاطبین جدیدتری به صفحه مراجعه می کنند و هرچقدر این مراجعه کنندگان بالاتر باشد ارزش صفحه مورد نظر بالاتر رفته و با تنها یک تبلیغ درآمد بالایی می تواند داشته باشد. تولید محتوا برای یک صفحه اینستاگرامی می تواند به سادگی ضبط و تدوین یک کلیپ یک دقیقه ای باشد و یا یک گزارش اجتماعی یا غیره.

تولید محتوا غیر از ایجاد درگیری (Engagment) یک کسب و کار با کاربران مخاطب یا مشتریان بالقوه موجب ایجاد کسب و کارهای جدیدی نیز شده است. بسیاری از شرکت ها با تنها تولید محتوا کسب درآمد مستقیم می کنند. در واقع این محتوا را به روش های مختلف با هزینه های مختلف در اختیار کاربران قرار می دهند. کاربران هم برای استفاده از این محتوا ها هزینه هایی پرداخت می کنند. یک نمونه از بازاریابی محتوایی را می توان از سرویس های ارزش افزوده نام برد. این سرویس ها به ازای تولید محتوای خاص خود از کاربران به صورت روزانه هزینه دریافت می کنند. در مورد سرویس های ارزش افزوده بیشتر بدانید.

تولید محتوا می تواند هر چیزی باشد. نوشتن یک مطلب از موضوعی که شما در مورد آن اطلاعات کافی دارید تا تولید یک فیلم هنری و زمانبر. همین مطلب که شما در حال مطالعه آن هستید نوعی از بازاریابی محتوایی محسوب می شود.

مزایای این تولید محتوا برای همین سایت ادیرا:

  • تولید محتوا برای دیده شدن در موتورهای جستجو
  • نمایش اطلاعات کلی و حرفه ای در زمینه مورد نظر برای مخاطبان برای جذب مشتریان جدید
  • انتقال اطلاعات کاملتر به کاربران که نیاز به این خدمات دارند و شاید به صورت حضوری و تلفنی امکان ارائه آن نباشد.
  • کاربری که اطلاعات فنی رایگانی در سایت شما به دست بیاورد اطمینان بیشتری به کسب و کار شما دارد تا زمانی که تنها با تبلیغات به شما اعتماد کند.

نمونه های بالا تنها قسمتی از مزایای تولید این محتوا در سایت است. پس همانطور که قابل درک است تولید محتوا در دید اول رایگان است ولی باعث درگیری مخاطبان با کسب و کار شما شده و باعث بهتر دیده شدن شما می شود.

بازاریابی محتوایی یا Content Marketing

به طور خلاصه به تمامی اموری که باعث دیده شدن محتوای شما می شود بازاریابی محتوایی گفته می شود. بهینه سازی محتوای سایت برای موتورهای جستجو یا سئو یکی از مهمترین روش برای تولید یک محتواست. شما با تولید یک محتوای خاص و مورد علاقه کاربران می توانید به نتایج خوبی در گوگل برسید و دیده شوید.

از دیگر ویژگی بازاریابی محتوایی می توان به انتشار یک محتوای خاص در فضای سوشال یا حتی خبرگزاری ها اشاره کرد. یک محتوا می تواند دید افراد بسیاری را در موارد مختلف تغییر دهد. برای مثال فکر کنید در فکر استفاده از سرویس یک سایت هستید. در خبرها و یا یک سایت معتبر از مزیت یک سایت دیگر در همان سرویس یا خدمات با خبر می شوید. در بدترین حالت شما به مشتری بالقوه سایت جدید تبدیل شده اید و در حالت معمول سایت اول را فراموش می کنید و سایت جدید مراجعه می کنید. این قدرت رپورتاژ یک خبر است.

در وبلاگ ادیرا بیشتر به بحث رپورتاژ خبر یا PR می پردازیم.

 

در این مقاله به صورت خلاصه با موضوعات زیر آشنا شدیم:

  • تولید محتوا
  • دلایل بازایابی محتوایی
  • نمونه ای از موفقیت یک کسب کار با روش بازاریابی محتوایی
  • نمونه ای از مزایای تولید محتوا
  • بازاریابی محتوایی – Content Marketing

در صورتی که هریک از موارد ذکر شده برای شما جذاب است و یا نیازمند مشاوره رایگان در این زمینه برای کسب و کار خود هستید از طریق زیر با ما در تماس باشید.

❌❌ صبر کنید… اگر شما صاحب یک کسب و کار نیستید ولی به دنبال کسب درآمد خانگی هستید بیشتر به راه و روش بازاریابی محتوایی نیاز دارید.

اطلاعات بیشتر

دسته بندی‌ها: راهکارهامارکتینگوبلاگ

کامنت ها

All Rights Reservedنمایش نسخه اصلی سایت